Design for (every)one – D4E1

Co-creatie van hulpmiddelen op maat met een team van ergotherapeuten.

Social Creativity Cup 2020

Volkstuin 2.0 winnaar van de Social Creativity Cup 2020!

Social Creativity Congress

Sociale interactie op een creatieve, positieve manier stimuleren. Daar zet Howest al vele jaren op in. Om deze ‘sociale creativiteit’ breder in de kijker te zetten, organiseerde de Hogeschool West-Vlaanderen op 1 oktober 2020 het allereerste ‘Social Creativity Congress’ in Brugge.

KUBO, een digitale oplossing voor scholen in het Zuiden

KUBO is een digitale oplossing voor scholen in het Zuiden, aangeboden door vzw Afrodidact.

Cupido, cultuur en cultureel erfgoed als motor voor regionale ontwikkeling

Het Cupido project gebruikt cultuur (kunst, dans, muziek, …) en cultureel erfgoed als motor voor regionale ontwikkeling en het versterken van sociale cohesie binnen verschillende regio’s in Europa.

We App To Move, een opstap naar meer sport voor kanszoekende jongeren

We App To Move, een digitale tool die kwetsbare jongeren helpt sport- en bewegingsactiviteiten te ontdekken en meteen contact te treden met elkaar. Zo kunnen ze elkaar stimuleren om samen aan het sporten te gaan.

MaM • Mind- And Makerspace, een creatieve plek die inspireert en connecteert

Dé ruimte die volop inzet op creativiteit, ontmoeting, connectie en samenwerking.