KUBO is een digitale oplossing voor scholen in het Zuiden, aangeboden door vzw Afrodidact.

Door toegankelijke technologieën slim en creatief in te zetten worden deuren geopend waar dit onmogelijk werd geacht. Hierdoor worden scholen administratief ontlast en krijgen hun studenten toegang tot digitaal lesmateriaal & betaalbare computers van topkwaliteit.

Het project ontstond en evolueerde vanuit de stages van 5 Howest-alumni (Toegepaste Informatica en Industrieel Productontwerp), gespreid over 3 academiejaren. Ondertussen is de kern gegroeid tot 6 professionals die - aangedreven door sociale creativiteit - zich dagelijks hiervoor inzetten.

De innovaties blijven ook niet onopgemerkt. Dit jaar werd KUBO geselecteerd als demo op de gerenommeerde ICT4D 2020 Non-Conference, en voor 2021 staan reeds 3 pilootprojecten in de planning. 

Talent kent geen grenzen, technologie ook niet.

https://www.kubo.global/ 

Een initiatief van de opleiding(en)
Delen

Gerelateerd

We App To Move, een opstap naar meer sport voor kanszoekende jongeren

We App To Move, een digitale tool die kwetsbare jongeren helpt sport- en bewegingsactiviteiten te ontdekken en meteen contact te treden met elkaar. Zo kunnen ze elkaar stimuleren om samen aan het sporten te gaan.

Meer info

Social Creativity Congress

Sociale interactie op een creatieve, positieve manier stimuleren. Daar zet Howest al vele jaren op in. Om deze ‘sociale creativiteit’ breder in de kijker te zetten, organiseerde de Hogeschool West-Vlaanderen op 1 oktober 2020 het allereerste ‘Social Creativity Congress’ in Brugge.

Meer info

Design for (every)one - D4E1

Co-creatie van hulpmiddelen op maat met een team van ergotherapeuten.

Meer info

Vital Cities stimuleert een beweegvriendelijke omgeving

Een beweegvriendelijke omgeving stimuleert, faciliteert en verleidt mensen om te sporten, bewegen, spelen, verplaatsen en ontmoeten.

Meer info