Edith Nottebaere, Indra De Ruyck, Karel Claerbout, Maximilian Vanderschueren, Jaron Vantomme en Milan De Cock,leerlingen van 6 STEM/IW van het VTI Roeselare zijn samen met hun begeleidende leerkrachten Johan Vanhaverbeke en Benjamin Samyn laureaat geworden van de Howest Social Creativity Cup 2020. Ze ontwierpen tijdens de lockdown eind vorig schooljaar een ‘volkstuin 2.0' om de mensen uit de buurt Schiervelde dichter bij mekaar te brengen. Het concept van hun ontmoetingstuin bekoorde de jury omwille van het sociale karakter. Voor de verwarming van een workshopruimte en serre willen de leerlingen uit de buurt een biomeiler bouwen. Deze installatie haalt twee jaar lang warmte uit het composteringsproces van houtsnippers. Doordat alle nodige elektrische energie voor de ontmoetingstuin wordt opgewekt met zonnepanelen op de Roeselaarse Expohallen draait het hele project dus op hernieuwbare energie. Voor de opbouw van de biomeiler willen de leerlingen een team van vrijwilligers uit de buurt warm maken. Op die manier worden de buurtbewoners al van bij de start sterk betrokken bij het project.

Waar?

Rijselstraat 1
Brugge
België

Wanneer?
01/10/2020 om 18:00
Delen

Gerelateerd

We App To Move, een opstap naar meer sport voor kanszoekende jongeren

We App To Move, een digitale tool die kwetsbare jongeren helpt sport- en bewegingsactiviteiten te ontdekken en meteen contact te treden met elkaar. Zo kunnen ze elkaar stimuleren om samen aan het sporten te gaan.

Meer info

Inno-Quarter, prototypes rond de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen met een testpubliek op zomerfestivals

Een creatieve mix van festivalbezoekers, jonge ondernemers en onderzoekers om net ontwikkelde prototypes onder de loep te nemen vooraleer het product of de dienst op de markt wordt losgelaten.

Meer info

Vital Cities stimuleert een beweegvriendelijke omgeving

Een beweegvriendelijke omgeving stimuleert, faciliteert en verleidt mensen om te sporten, bewegen, spelen, verplaatsen en ontmoeten.

Meer info

Peer Support, jongeren ondersteunen leeftijdsgenoten met vragen of problemen

Jongeren worden gemotiveerd om leeftijds- of leefstijlgenoten (‘Peers’) met vragen en problemen te ondersteunen.

Meer info