Edith Nottebaere, Indra De Ruyck, Karel Claerbout, Maximilian Vanderschueren, Jaron Vantomme en Milan De Cock,leerlingen van 6 STEM/IW van het VTI Roeselare zijn samen met hun begeleidende leerkrachten Johan Vanhaverbeke en Benjamin Samyn laureaat geworden van de Howest Social Creativity Cup 2020. Ze ontwierpen tijdens de lockdown eind vorig schooljaar een ‘volkstuin 2.0' om de mensen uit de buurt Schiervelde dichter bij mekaar te brengen. Het concept van hun ontmoetingstuin bekoorde de jury omwille van het sociale karakter. Voor de verwarming van een workshopruimte en serre willen de leerlingen uit de buurt een biomeiler bouwen. Deze installatie haalt twee jaar lang warmte uit het composteringsproces van houtsnippers. Doordat alle nodige elektrische energie voor de ontmoetingstuin wordt opgewekt met zonnepanelen op de Roeselaarse Expohallen draait het hele project dus op hernieuwbare energie. Voor de opbouw van de biomeiler willen de leerlingen een team van vrijwilligers uit de buurt warm maken. Op die manier worden de buurtbewoners al van bij de start sterk betrokken bij het project.

Waar?

Rijselstraat 1
Brugge
België

Wanneer?
01/10/2020 om 18:00
Delen

Gerelateerd

Cupido, cultuur en cultureel erfgoed als motor voor regionale ontwikkeling

Het Cupido project gebruikt cultuur (kunst, dans, muziek, …) en cultureel erfgoed als motor voor regionale ontwikkeling en het versterken van sociale cohesie binnen verschillende regio’s in Europa.

Meer info

Social Creativity Congress

Sociale interactie op een creatieve, positieve manier stimuleren. Daar zet Howest al vele jaren op in. Om deze ‘sociale creativiteit’ breder in de kijker te zetten, organiseerde de Hogeschool West-Vlaanderen op 1 oktober 2020 het allereerste ‘Social Creativity Congress’ in Brugge.

Meer info

Babbelbuddy Brugge, een klankbord voor wie zich soms eenzaam voelt

Heb je nood aan een telefoontje, brief of videochat? Babbelbuddy is er voor jou!

Meer info

Peer Support, jongeren ondersteunen leeftijdsgenoten met vragen of problemen

Jongeren worden gemotiveerd om leeftijds- of leefstijlgenoten (‘Peers’) met vragen en problemen te ondersteunen.

Meer info