Edith Nottebaere, Indra De Ruyck, Karel Claerbout, Maximilian Vanderschueren, Jaron Vantomme en Milan De Cock,leerlingen van 6 STEM/IW van het VTI Roeselare zijn samen met hun begeleidende leerkrachten Johan Vanhaverbeke en Benjamin Samyn laureaat geworden van de Howest Social Creativity Cup 2020. Ze ontwierpen tijdens de lockdown eind vorig schooljaar een ‘volkstuin 2.0' om de mensen uit de buurt Schiervelde dichter bij mekaar te brengen. Het concept van hun ontmoetingstuin bekoorde de jury omwille van het sociale karakter. Voor de verwarming van een workshopruimte en serre willen de leerlingen uit de buurt een biomeiler bouwen. Deze installatie haalt twee jaar lang warmte uit het composteringsproces van houtsnippers. Doordat alle nodige elektrische energie voor de ontmoetingstuin wordt opgewekt met zonnepanelen op de Roeselaarse Expohallen draait het hele project dus op hernieuwbare energie. Voor de opbouw van de biomeiler willen de leerlingen een team van vrijwilligers uit de buurt warm maken. Op die manier worden de buurtbewoners al van bij de start sterk betrokken bij het project.

Waar?

Rijselstraat 1
Brugge
België

Wanneer?
01/10/2020 om 18:00
Delen

Gerelateerd

Peer Support, jongeren ondersteunen leeftijdsgenoten met vragen of problemen

Jongeren worden gemotiveerd om leeftijds- of leefstijlgenoten (‘Peers’) met vragen en problemen te ondersteunen.

Meer info

We App To Move, een opstap naar meer sport voor kanszoekende jongeren

We App To Move, een digitale tool die kwetsbare jongeren helpt sport- en bewegingsactiviteiten te ontdekken en meteen contact te treden met elkaar. Zo kunnen ze elkaar stimuleren om samen aan het sporten te gaan.

Meer info

Babbelbuddy Brugge, een klankbord voor wie zich soms eenzaam voelt

Heb je nood aan een telefoontje, brief of videochat? Babbelbuddy is er voor jou!

Meer info

Van morele stress naar morele veerkracht bij leerkrachten secundair onderwijs.

Morele stress, het wrange gevoel dat medewerkers ervaren wanneer zij niet kunnen handelen volgens hun waarden en visie op wat voor hen het ‘goede doen’ betekent in hun job. Dit kwalitatief onderzoek wil het begrip morele stress/morele veerkracht introduceren en onderzoeken in het secundair onderwijs.

Meer info